Στη μνήμη του Ηλία Κατσαούνου τα 4Χ100 της Πάτρας

Στη μνήμη του Ηλία Κατσαούνου τα 4Χ100 της Πάτρας

O αγώνας 4Χ1000 μέτρα σκυταλοδρομίας ειδικά για την Πάτρα, είναι αφιερωμένος στη μνήμη του σπουδαίου εκπαιδευτικού και παιδαγωγού Ηλία Κατσαούνου που έφυγε
άδικα και πρόωρα από τη ζωή το περασμένο καλοκαίρι.

Ο Ηλίας Κατσαούνος πέρα από ένας καταρτισμένος δάσκαλος ήταν ένας σπουδαίος εκπαιδευτικός και παιδοψυχολόγος με μεγάλο έργο στην ανάπτυξη της παιδείας στην Πάτρα και την Αχαϊα. Αυτός είνα και ο λόγος που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων προστέθηκε στο «53ο Δημοτικό Σχολείο – 13ο Νηπιαγωγείο Πατρών» η προσωνυμία «53ο Δημοτικό Σχολείο – 13ο Νηπιαγωγείο Πατρών Ηλίας Κατσούνος». Μία απόφαση που στήριξαν οι Ενώσεις και οι Σύλλογοι Διδασκόντων και Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και ο Σϋλλογος Μαραθωνοδρόμων Αχαϊας «Φειδιππίδης».

Ο Ηλίας Κατσαούνος, υπήρξε και φανατικός δρομέας…

Ποιος ήταν ο Ηλίας Κατσαούνος

Ο Ηλίας Κατσαούνος, γιος του Πολυδεύκη και της Ελπινίκης, γεννήθηκε στην Άρτα το 1964. Παντρεύτηκε τη νηπιαγωγό Μαρία Μπαρακίτη και απέκτησε μια κόρη, τη Γεωργία. 

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • Το 1985 αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης

  • Δίπλωμα Διετούς Μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή,

  • Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών,

  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα με θέμα «Ηγεσία και διοίκηση στην Εκπαίδευση»,

  • Μεταπτυχιακο Τίτλο στην ΑΣΠΑΙΤΕ στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό,

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

  • Πιστοποιήσεις στη χρήση Νέων Τεχνολογιών στη Εκπαίδευση Α΄ και Β΄ επιπέδου

  • Πιστοποίηση στο Γενικό υπομητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ (ΕΚΕΠΙΣ).

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ

ΑΠΌ ΤΟ 1994 έως και το 2014 παρακολούθησε πλήθος επιμορφωτικών προγραμμάτων:

  • Τρίμηνη περιοδική επιμόρφωση του ΠΕΚ Πατρών σύμφωνα με τις διατάξεις του Π,Δ/101/94 (ΦΕΚ 78,τ.Α,15-5-94), Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του ΠΕΚ Πατρών με θέμα : Ανάγνωση. Νέες απόψεις για τη διδακτική. Η Επικοινωνιακή προσέγγιση στη διδασκαλία της γλώσσας. Ανάπτυξη λεξιλογίου.Αναλυτικά Προγράμματα»,

  • Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του ΠΕΚ Πατρών με θέμα: «Η Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο»,

  • Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του ΠΕΚ Πατρών με θέμα : «Διδασκαλία και μάθηση Φυσικών Επιστημών»,

  • Σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Πατρών,

  • Επιμορφωτικό Πρόγραμμα της ΝΕΛΕ Πατρών με θέμα : «Εισαγωγή στους Η/Υ»,

  • Σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Φίλων ΑΜΕΑ για τη σχολική ενσωμάτωση, αποτελεσματική εκπαίδευση των ΑΜΕΑ,

  • Επιμορφωτικά προγράμματα «Συμβουλευτικής Γονέων» & «Σχέσεις σχολείου- οικογένειας» που υλοποίησε το ΙΔΕΚΕ της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

  • Επιμορφωτικό πρόγραμμα που διοργάνωσε το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης με αντικείμενο «Τα δικαιώματα των πολιτών στη δημόσια διοίκηση-ΑΜΕΑ εξασφάλιση ίσων ευκαιριών»,

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών στη Διαδικτυακή μάθηση» του Ι.Δ.ΕΚ.Ε.

  • Σεμινάριο επιμόρφωσης στελεχών εκπαίδευσης ΠΕ με θέμα: «Ένταξη των παιδιών Παλινοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση»,

  • Επιμορφωτικό Πρόγραμμα της Π.ΙΝ.ΕΠ. Δυτικής Ελλάδος με θέμα « Φαινόμενα βίας στο Διαδίκτυο»,

  • Πρoγράμματα επιμόρφωσης της ΑΔΕΔΥ με θέματα α. «Τεχνικές Αντιμετώπισης Κρίσεων- Διαχείριση Άγχους», β. «Κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης και μελέτες υποστήριξης του εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης» γ. «Εκπαίδευση κοινωνικής διαβούλευσης-Διαπραγμάτευσης για Συνδικαλιστές (επίπεδοΙΙ) δ. «Εισαγωγική Συνδικαλιστική Εκπαίδευση» ε. «Εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας»

  • Ευρωπαϊκό Επιμορφωτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στην ΑΣΠΑΙΤΕ με θέμα « School Inclusion» (Σχολική Διαρροή),

  • Επιμορφωτικά σεμινάρια του Εργαστηρίου Σχεσιοδυναμικής και Συμβουλευτικής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών, με θέματα: α. « Εκπαίδευση Δ/ντων Σχολικών Μονάδων για την απόκτηση δεξιοτήτων Συμβουλευτικής», β. « Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο».

  • Πιστοποιημένα Προγράμματα του ΕΚΔΔΑ (Ινστιτούτο Πιστοποίησης Δημοσίων Υπαλλήλων) α. «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων», β. «Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδική συνεργασία, διαχείρηση συγκρούσεων και κρίσεων», γ. «Διοίκηση μέσω στόχων και μέτρηση της αποδοτικότητας», δ. «Εκπαίδευση Προισταμένων Τμημάτων»,

  • Πρόγραμμα κατάρτισης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου με τίτλο « Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση»,

  • Πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης ( ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με θέμα « Δράσεις ευαισθητοποίησης και επαγγελματικής ανάπτυξης Εκπαιδευτικών».

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Υλοποίησε Πιλοτικό Καινοτόμο ερευνητικό και επιμορφωτικό Πρόγραμμα ως Διευθυντής 53ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών, με τίτλο « Πιλοτικό πρόγραμμα: Σχολεία Συνεργατικής Μάθησης και πρόληψης κατά της επιθετικότητας και άλλων ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων». Υπό την επιστημονική εποπτεία του Τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ. Έγγραφο έγκρισης του υπουργείου παιδείας. Φ15/1550/164839/Γ1/30-12-2010.

  • Υλοποίησε Πιλοτικό Καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα ως Διευθυντής 53ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών σε επίπεδο εσωτερικής επιμόρφωσης που υλοποίησε το εργαστήριο Σχεσιοδυναμικής παιδαγωγικής και Συμβουλευτικής της Σταδιοδρομίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

  • Το 1987 εργάστηκε ως αναπληρωτής δάσκαλος σε Δημοτικό σχολείο της Περιφέρειας Πρεβέζης.

  • Από το 1988 έως του 2000 διορίστηκε και υπηρέτησε ως δάσκαλος σε σχολεία της Περιφέρειας Νομού Ηλείας.

  • Από το 2000 έως το 2005 υπηρέτησε ως δάσκαλος σε σχολεία του νομού Αχαΐας.

  • Από το 2005 έως το 2007 ορίστηκε και υπηρέτησε ως διευθυντής στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αραχωβιτίκων.

  • Από το 2007 έως το 2018 ορίστηκε και υπηρέτησε ως διευθυντής στο 12/θέσιο 53ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΑ Π.Ε.Κ. ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

2006/2007

Διδακτικό έργο στους εκπαιδευτικούς της περιφερειακής διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο του προγράμματος «Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των Εκπαιδευτικών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στα νέα Διδακτικά πακέτα».

2007/2009

Διδακτικό έργο στο ΠΕΚ Πατρών κατά την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, τα Σχ. έτη 2007-2008,2008-2009

2007-08

Διδακτικό έργο στο ΟΕΠΕΚ (Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών το Σχ. έτος 2007-2008

2007/09- ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018

Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων στον ΕΟΠΠΕΠ (πρώην ΕΚΕΠΙΣ) με κωδικούς Πιστοποίησης 2440/Δάσκαλοι δημοτικών σχολείων, 2491 /Ειδικοί Επιστήμονες επί των διδακτικών μεθόδων, 2512/Σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού και ασκούντες συναφή επαγγέλματα

2008/2011

Επιμορφωτής στο Νομαρχιακό Κ.Ε.Κ. Αχαΐας, σε ανέργους, παλιννοστούντες, μετανάστες. αθιγγάνους για την εκμάθηση Ελληνικής Γλώσσας.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ

  • «Ο ρόλος της Συμβουλευτικής στην Αγωγή Υγείας,Στάσεις και Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών», Εκδόσεις Περί τεχνών, Πάτρα, 2006, ISBN 960-6684-15-6.

  • «Συμβουλευτική και Σχολική φοβία», Εκδόσεις Αυτοέκδοση, Αθήνα 2002, ISBN 960-92001-0-9.

ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ

  • Περιοδικό «Το Σχολείο και το Σπίτι» τεύχος 456, Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2003, με θέμα «Σχολική φοβία».

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ- ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ-ΗΜΕΡΙΔΕΣ

Συμμετείχε σε πλήθος συνεδρίων, σεμιναρίων και ημερίδων, άλλοτε ως εισηγητής, άλλοτε ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής και άλλοτε ως θεατής. Εισηγήσεις του έχουν δημοσιευτεί στα πρακτικά των συνεδρίων.

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Υπήρξε μέλος του πυρήνα ΦΑΟΣ (Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης) με σκοπό την πρόληψη και αντιμετώπιση ατυχημάτων στο χώρο του σχολείου και της συγγραφικής ομάδας εργασίας με σκοπό την δημιουργία Εκπαιδευτικού υλικού για την επίτευξη των στόχων της οργάνωσης.

Ασχολήθηκε με την υλοποίηση καινοτόμων Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας , Πολιτιστικών θεμάτων και Περιβαλλοντικής αγωγής.

Υπήρξε μέλος στην επιτροπή σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Αγωγής, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών προγραμμάτων)

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ- ΕΠΑΙΝΟΙ

Το 2001 έλαβε γραπτή έκφραση συγχαρητηρίων από τον σχολικό σύμβουλο Δημήτριο Τερζή για την εισήγηση ενδοσχολικού επιμορφωτικού σεμιναρίου.

Το 2008 έλαβε έπαινο από τον Δήμο Πατρέων για τη συμμετοχή του στην καμπάνια του δήμου για Εθελοντική Αιμοδοσία.

Το 2011 έλαβε τιμητική διάκριση από τον Σχολικό σύμβουλο 1ης περιφέρειας ΠΕ Ν.Αχαΐας για την οργανωτική στήριξη ημερίδας στην Πάτρα με θέμα «Αυτοεκτίμηση, Παιδί-Σχολείο-Οικογένεια. Ασφάλεια και κανόνες στο πλαίσιο της σχολικής τάξης».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ – ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ

Τόσο οι εστιασμένες σπουδές του όσο και ο βαθιά ευαίσθητος χαρακτήρας του τον ώθησαν από τα πρώτα χρόνια της εκπαιδευτικής του σταδιοδρομίας σε μια ειλικρινή στήριξη των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (Ρομά, ΑΜΕΑ, μετανάστες). Είτε ως δάσκαλος του δημοτικού σχολείου είτε ως εκπαιδευτής ενηλίκων ήταν δίπλα στους κοινωνικά ασθενέστερους. Δημιουργούσε προσωπική σχέση μαζί τους ενθαρρύνοντάς τους να συνεχίσουν την προσπάθειά τους και παρέχοντάς τους διαρκή συμβουλευτική υποστήριξη. Αξιοποιούσε τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους σε μια προσπάθεια να κάνει την Εκπαίδευση και τη συνεχή μάθηση πεδίο των ενδιαφερόντων τους.

Οι γνώσεις του σχετικά με την συμβουλευτική και την ψυχολογία του έδιναν τη δυνατότητα να παρέχει απλόχερα τη βοήθειά του όχι μόνο σε μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του, σε γονείς που στο πρόσωπό του έβλεπαν έναν άνθρωπο πάντα πρόθυμο να τους ακούσει, να συζητήσει μαζί τους και να συνεργαστεί για το βέλτιστο αποτέλεσμα. Σε πολλές περιπτώσεις το ανθρωπιστικό του ενδιαφέρον έβγαινε από τα όρια του σχολείου και απλωνόταν στη γειτονιά, στη συνοικία, στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η πόρτα του ήταν ανοιχτή μόνιμα για όλους. Μετέτρεψε το σχολείο από απρόσωπο εκπαιδευτικό ίδρυμα σε κέντρο αναφοράς της ευρύτερης τοπικής κοινότητας, όπου η αλληλεγγύη, ο ανθρωπισμός, η στήριξη, η προσφορά, ο ζεστός λόγος ήταν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του.

Στα χρόνια της οικονομικής κρίσης έκανε όραμα και πράξη, στάση ζωής «Καμία οικογένεια αβοήθητη, κανένα παιδί με παγωμένο χαμόγελο». Θεωρούσε ότι θα αποτύχει σαν άνθρωπος και σαν εκπαιδευτικός αν του λιποθυμούσε παιδί από πείνα. Έτσι ανέπτυξε ένα δίκτυο βοήθειας στις οικογένειες σε όλα τα επίπεδα και στα παιδιά που είχαν υπαρκτές ανάγκες (τρόφιμα, ψυχολογική υποστήριξη κλπ). Σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων με αθόρυβο, διακριτικό, ευαίσθητο τρόπο δημιούργησε στο χώρο του σχολείου το Σχολικό Παντοπωλείο όπου περίπου 40 οικογένειες ελάμβαναν βοήθεια.

Ήταν το πρώτο σχολείο που στήριξε την πρωτοβουλία του Δήμου Πατρέων για παροχή δεκατιανού σε οικονομικά ασθενέστερους μαθητές. Εξασφάλισε τη συμμετοχή του σχολείου του στα Σχολικά Γεύματα και στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος.

Ευαισθητοποιημένος σε θέματα υγείας (καθώς ο ίδιος αθλητής – δρομέας μεγάλων αποστάσεων) στάθηκε πάντα δίπλα σε μαθητές και σε γονείς που αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα υγείας είτε παίρνοντας πρωτοβουλία για παροχή οικονομικής βοήθειας όπου ήταν αναγκαίο, είτε παρέχοντας ψυχολογική υποστήριξη.

Από το 2014 έως και σήμερα και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και το Τμήμα Αιμοδοσίας του νοσοκομείου «Άγιος Ανδρέας» λειτουργεί τράπεζα αίματος του 53ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών και διοργανώνεται κατά τον μήνα Μάιο ημέρα εθελοντική αιμοδοσίας στον χώρο του σχολείου.

Σταθερή του θέση ήταν η προσήλωση στους αγώνες του κλάδου για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για ένα σχολείο δημοκρατικό, λαϊκό, ανθρωποκεντρικό. Θεωρούσε τον μεγαλύτερο τίτλο τιμής την ιδιότητα του μέλους του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας και ήταν συνεχώς παρών σε όλους τους αγώνες του κλάδου (Απεργιακές Κινητοποιήσεις, Διαδηλώσεις κ.λ.π.)